ideisanatoase.ro Web analytics

carturesti.ro

Lactatele sunt nocive? Ce se întâmplă, de fapt, când renunțăm la ele

Renunțarea la lactate e bună sau rea? Află ce spun specialiștii

Te gândești să elimini lactatele din dietă, pentru că ai auzit că sunt nocive sau că îngreunează procesul de slăbire? Cel mai bine este să consulți un medic în cazul în care dorești să faci această schimbare. Cel mai important este să nu o faci brusc. Ideisanatoase.ro îți explică, pas cu pas, efectele renunțării la lactate.

Multe vedete au afirmat recent că au renunțat la lactate complet sau pentru scurte perioade de timp pentru că se simt mai bine fără aceste produse în dietă. Jessica Biel a afirmat că se simte mai bine când nu mănâncă lactate sau gluten. Actrița australiană Margot Robbie a recunoscut pentru Elle UK că evită lactatele înainte de filmări pentru că acestea îi provoacă acnee. Khoe Kardashian a declarat pentru Health.com că a slăbit după doar două zile de dietă fără lactate și că dacă vrea să slăbească rapid aceasta este metoda ei favorită.

Specialiștii în nutriție spun însă unii oameni sunt mai sensibili decât alții și că efectele renunțării la lactate pot fi diferite e la persoană la persoană.

De asemenea, sfatul nutriționiștilor este să nu renunțăm brusc la lactate sau să o facem doar dacă este necesar din punct de vedere medical.

Efectele dietei fără lactate sau ce se întâmplă când renunți la ele

În cazul în care decizi să faci acest pas, iată care sunt cele 4 efecte ale renunțării la lactate:

Vei rămâne fără nutrienți esențiali

Înainte să te grăbești să cumperi lapte de migdale în loc de unul de vacă, trebuie să ai în vedere că lactatele pot reprezenta o parte importantă a unei diete sănătoase. Până la urmă, nu degeaba medicii spun că un adult ar trebui să consume zilnic trei cești de lactate pe zi, constând în: lapte, brânză sau iaurt. Acestea sunt bogate în vitamina D, proteine, calciu și nutrienți importanți pentru a avea oase sănătoase.

În cazul în care este nevoie de o astfel de dietă fără lactate, trebuie să mergi la un nutriționist care să-ți recomande un regim alimentar prin care să înlocuiești acești nutrienți cu anumite legume, pește sau chiar suplimente alimentare.

Citește și: Beneficiile renunțării la zahăr. Cu siguranță te vor motiva să spui adio dulciurilor

Ai putea slăbi

Multe persoane slăbesc după ce renunță la lactate, însă medicii trag un semnal de alarmă și în acest caz: depinde când și în ce formă consumai respectivele lactate.

Dacă ai înlocuit pizza și burgerii cu brânză cu legume, cereale integrale și salate, cu siguranță că ai scăpat de câteva kilograme.

Se pare că nu lactatele în sine sunt cele care nu ne lasă să slăbim, ci modul în care le consumăm și alimentele cu care le combinăm.

Ai putea scăpa de balonare

Unele persoane renunță la lactate pentru a scăpa de balonare, dar aceste simptome sunt legate, de cele mai multe ori, de intoleranța la lactoză. Persoanele care suferă de această afecțiune se balonează, au dureri de stomac, diaree și crampe când consumă lactate.

Cu toate acestea, o persoană sănătoasă nu are nevoie să elimine complet lactatele dion dietă. O cantitate mai mică sau combinarea cu alte alimente, cum ar fi cerealele, poate fi de ajuns pentru a elimina balonarea.

Scapi de acnee și alte probeleme ale tenului

Nutriționiștii spun că este posibil ca renunțarea la lactate să ajute la curățarea tenului, însă acesta este un subiect permanent dezbătut de specialiști, iar concluzia este încă departe. Pe de altă parte, s-ar putea ca nu lactatele în sine să dăuneze tenului, ci hormonii și conservanții din lactatele din comerț. Dacă poți consuma lactate proaspete, ar fi ideal.

Cel mai bine este să ții o evidență a produselor consumate și a reacțiilor pielii, pentru ca împreună cu medicul să stabilești un stil de viață sănătos, dar să ai în continuarea o dietă echilibrată.

Foto: Pixabay

Citește și: Cum să slăbești și să nu te mai îngrași niciodată. 6 trucuri utile

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>