11 factori surprinzători care declanșează migrena

durere de cap

Durerile insuportabile de cap, greața și sensibilitatea la lumină sunt simptomele pe care cei ce suferă de migrenă le resimt periodic. Partea cea mai neplăcută este că aceste simptome pot persista de la câteva ore, la câteva zile.

Pentru a evita migrenele ai putea încerca identificarea factorilor care au declanșat durerea. Asta înseamnă să îți faci un jurnal în care să îți notezi ce ai făcut cu 24 de ore înainte de a fi doborât de durere. Factorii declanșatori pot fi numeroși și, de multe ori, pot fi mai mulți, combinați.

Iată care sunt aceștia:

Mesele neregulate

Săritul peste mese poate fi riscant pentru oamenii care suferă de migrenă. Experții nu sunt siguri, dar se pare că lipsa meselor poate afecta hipotalamusul, partea creierului responsbilă de ”ceasul biologic”. Așa că înearcă să mănânci regulat pentru a ține migrena la distanță.

Somnul în exces

Deși te-ai aștepta ca odihna să fie benefică pentru organism, excesul de somn poate fi un factor declanșator al migrenei, deoarece ritmului somnului este dat peste cap. Pentru a nu avea neplăceri, medicii recomandă ore fixe de culcare și de trezire, în fiecare zi. Chiar și în weekend.

Vacanța

Stresul este unul dintre factorii principali care declanșează migrena. Dar relaxarea după o perioadă stresantă la birou poate fi și mai nocivă, se arată într-un studiu de neurologie, din 2014. Scăderea nivelului de cortizon din organism ar putea explica de ce stresul încă nu a fost înlăturat și migrena se poate instala cu ușurință. Cel mai indicat ar fi să nu lăsăm stresul să se acumuleze, în timpul perioadelor aglomerate de la serviciu. Yoga sau mersul pe jos te-ar putea ajuta să menții echilibrul.

Sportul

O mare parte dintre suferinzii de migrene spun că au experimentat astfel de crize atunci când au făcut sport. Dar este de vorba despre sesiunile foarte dure de antrenament sau de alergatul în exces. Sportul poate ajuta la relaxarea organismului, însă în ”porții” moderate, pe măsura formei fizice a fiecăruia.

Mezelurile

Carnea procesată, precum șunca sau salamul conțin nitriți și nitrați, conservanți care cauzează dilatarea vaselor de sânge, ceea ce declanșează durerea de cap. Încearcă să mănânci carne proaspătă, preparată în casă.

Alcoolul

Alcoolul poate da dureri de cap, iar unul dintre cei mai frecvenți ”vinovați” pentru aceasta este vinul roșu. Una dintre explicații este că alcoolul este vasodilatator, iar alta că acesta provoacă fluctuații ale nivelului de serotonină, un neurotransmițător al sistemului nervos central

Deshidratatea

Nu degeaba medicii și nutriționiștii ne sfătuiesc să bem cel puțin 2 litri de apă pe zi. Un studiu publicat în Jurnalul European de Neurologie spune că pacienții care au început să bea șase pahare de apă în plus pe zi au constatat că durerile s-au calmat sau că aceastea s-au diminuat.

Obezitatea

Greutatea în exces crește riscul de migrenă cu 81 la sută, potrvit unui studiu condus de Dr. Peterlin: ”Obezitatea este o stare cronică de inflamație și poate provoca dureri de cap”. Cu toate acestea, specialiștii spun că încă nu au înțeles încă de ce se întâmplă acest lucru.

Vremea

Vântul, schimbările de presiune atmosferică, zilele toride sunt toate posible cause ale declanșării migrenelor. Deși acești factori nu pot fi evitați, durerea poate fi evitată cu tratament preventiv, însă numai la recomandarea unui medic.

Menstruația

Hormonii reprezintă cea mai comună cauză a durerilor de cap la femei. În fiecare lună, ciclul menstrual presupune o scădere a estrogenului, care cauzează fluctuații chimice, iar femeia devine mai vulnerabilă la durere. În special cu două zile înainte de menstruație și trei după.

Soarele

Strălucirea soarelui poate înrăutăți durerea de cap, de aceea criza de migrenă trece mai repede dacă odihna se face într-o camera întunecoasă. Mulți pacienți au spus însă că soarele este chiar factorul declanșator în cazul lor.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>