ideisanatoase.ro Web analytics

9 beneficii dovedite ale uleiului de cocos

nuca de cocos2

Uleiul de cocos este un superaliment. Este o combinație unică de acizi grași care au efecte pozitive asupra sănătății, cum ar fi slăbitul sau funcționarea optimă a creierului. Iată 9 dintre beneficiile uleiului de cocos asupra sănătății, dovedite de studiile realizate de cercetători.

Conține o combinație unică de acizi grași cu puternice acțiuni benefice sănătății

Uleiul de cocos este dintre cele mai bogate surse de grăsimi saturate, aproximativ 90% fiind alcătuit din acizi grași saturași. Totuți, ultimele cercetări arată că grăsimile saturate din uleiul de cocos sunt inofensive. Multiple studii derulate în ultimii ani demonstrează că blocarea arterelor din cauza acestor grăsimi este un mit.

În plus, uleiul de cocos nu conține grăsimile saturate care se găsesc în brânză sau carne. Uleiul de cocos are în compoziție trigliceride cu lanț mediu (Medium Chain Triglycerides – MCT), care sunt metabolizați diferit de organism. Spre deosebire de acizii grași saturați, pe care îi găsim în dieta de zi cu zi, care sunt trigliceride cu lanț lung. Uleiul de cocos stimulează performanța cognitivă la persoanele care suferă de afecțiuni precum epilepsia sau boala Alzheimer.

Oamenii care consumă cocos sunt printre cei mai sănătoși de pe planetă

Cocosul este un aliment exotic pentru civilizația occidentală, care îl consumă ca supliment într-o dietă sănătoasă.

Există însă populații în sudul Pacificului care consumă cantități mari de cocos, în dieta lor obișnuită. Mai exact, ei își iau mai mult de 60 la sută din calorii din cocos și sunt cei mai mari consumatori de grăsimi saturate din lume. Acești oameni au o sănătoate excelentă și nu prezintă boli de inimă.

Uleiul de cocos ajută la arderea grăsimilor

Obezitatea este una dintre cele mai mai probleme de sănătate la nivelul întregii lumi. În timp ce unii consideră că obezitaea e doar o chestiune a numărului de alorii, alții cred că singurul lucru care contează este sursa caloriilor respective. Mai exact, alimentele ne pot influența în moduri diferite.

Trigliceridele de lanț mediu din uleiul de cocos pot stimula metabolismul și grăbesc pierderea grasimilor

Uleiul de cocos ajută în special la arderea grăsimilor de pe burtă, așa că dacă vrei să slăbești tot ce trebuie să faci este să îl adaugi în dieta ta zilnică.

Acidul luric din uleiul de cocos omoară bacteriile, virusurile, fungi și înlătură infecțiile

Organismul uman transformă acidul lauric în monolaurin care luptă împotriva bacteriilor, a virusurilor, înlătură stafilocoii, Candida și infecțiile.

Reduce apetitul

Un fapt interesant legat de uleiul de cocos este acela că reduce senzația de foame. Specialiștii spun că acest lucru se datoează modului în care acizii grași din uleiul de cocos sunt metabolizați de către organism. Acest lucru ajută la pierderea în greutate, chiar fără să te chinuiești să te abții de la mâncare.

Reglează colesterolul și luptă împotriva bolilor de inimă

Grăsimile saturate din uleiul de cocos cresc colesterolul bun și reduc colesterolul rău, ceea ce reduce riscul de a face boli de inimă. Mai multe studii realizate atât pe oameni, cât și pe șobolani, demonstrează beneficiile uleiului de cocos în acest sens.

Protejează părul, hidratează pielea și protejează împotriva razelor UV

Uleiul de cocos poate fi folosit cu succes și în scop cosmetic, pentru îmbunătățirea aspectului pielii și al părului. Studiile au arătat că acesta ajută la reglarea nivelului de hidratare a pielii. Mai mult, acesta poate fi folosit drept protecție UV, uleiul de cocos având o efieicență de 20 la sută.

Un alt mod de folosire: igiena orală

Clătirea cavității bucale cu ulei de cocos ajută la îndepărtarea bacteriilor, îmbunătățește sănătatea dinților, iar respirația este mult mai proaspătă.

ATENȚIE: Pentru a te bucura de toate beneficiile trebuie să ai grijă să cumperi ulei de cocos extravirgin organic. Evită-l pe cel rafinat.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>