Cum să păcălești foamea eficient. 8 trucuri să te simți sătulă când ții dietă

tape-403593_1920

Să recunoaștem. Nu există nici un truc magic care să te ajute să slăbești. Organismul fiecăruia e diferit, ceea ce înseamnă că dieta trebuie să fie adaptată pentru fiecare caz în parte, pentru a funcționa. Totuși, cele trei condiții pentru a reuși să scapi de kilogramele în plus sunt clare: dieta potrivită, sportul și starea de spirit. Ultima dintre ele este cel mai greu de obținut.

Creierul este cel care, de cele mai multe ori, ne împiedică să ducem o dietă la bun sfârșit sau să o respectăm cu strictețe, ne face să ne gândim că ne e foame când de fapt ne este sete, suntem deshidratați sau, pur și simplu, plictisiți.

De aceea, ți-am pregătit o serie trucuri prin care te poți păcăli pentru a reuși să te ții de dietă. Iată care sunt acestea:

Ține la îndemână o gustare sănătoasă

Mâncarea de tip fast food poate părea la îndemână când ești la birou și ți-e foame, însă nu este deloc indicat să o consumi, mai ales dacă vrei să slăbești. Dacă ții pe lângă tine o gustare sănătoasă, cum ar fi un măr, îți vei ”păcăli” foamea și vei reuși să te ții de dietă. Un studiu publicat în revista ”Appetite” arată că deși oamenii poftesc la alimente nesănătoase, ei vor consuma ce au la îndemână.

Ține un jurnal

Cercetătorii americani spun că dacă ții un jurnal în care scrii tot ce mănânci vei fi tentat să renunți la multe dintre alimentele nesănătoase la care poftești. Crezi că ai putea să mănânci ciocolata cu lapte preferată dacă trebuie să o treci în jurnal? Probabil că te vei gândi de două ori.

Mănâncă în fața oglinzii

Cercetătorii de la Unversitatea Cornell au descoperit că persoanelor care mănâncă în fața oglinzii nu li se mai par delicioase alimentele nesănătoase. Dacă te vei privi în oglindă în timp ce mânci fast food vei declanșa un disconfort, pentru că devii conștientă de alegerea nepotrivită pe care ai făcut-o. Astfel, dacă vrei să-ți atingi scopul montează-ți o oglindă în camera în bucătărie. Te va ajuta să ai grijă ce mănânci. La propriu.

Bea cafea

Cafeaua pe care o bei dimineața ca să te trezești și să lucrezi la capcitate maximă poate fi un aliat în dietă. Cercetările au arătat că o cafea te ajută să arzi cu până la 12 la sută mai multe calorii. În plus, îți taie pofta de mîncare. Trebuie, însă, să ai grijă să nu adaugi zahăr sau frișcă, nerecomandate în nici o dietă de slăbire.

Regula celor trei îmbucături

Dacă îți e poftă de nachos sau o prăjitură, nu-ți refuza plăcerea, dar limitează-te la doar trei guri din respectivul aliment. ”Savurează încet cele trei îmbucături și vei fi mulțumită”, spune nutriționistul american Lauren Harris-Pincus. Aceasta explică faptul că prima gură va fi minunată, a doua nu va mai fi la fel de satisfăcătoare ca prima, iar când ajungi la a treia adu-ți aminte că nu va deveni mai bun, așa că te poți opri.

Mănâncă direct din cratiță

Treci peste zicala că dacă mănânci din crațită îți va ploua la nuntă și gustă mâncarea direct din recipient. Astfel, va dispărea tentația de a mânca tot din farfurie, iar mâncarea va rămâne în bucătărie. Vor scădea apoi șansele ca mai târziu se te întorci să mai mănânci.

Înarmează-te cu… fructe

Spre deosebire de mâncarea nesănătoasă, pe care nu trebuie să o ai pe lângă tine, fructele le poți pune la vedere. Un studiu a arătat oamenii care au ținut un bol plin cu fructe în bucătărie au slăbit mai mult. Fructele recomandate sunt portocalele, merele și bananele (cele din urmă, cu măsură).

Fă-ți un mic dejun consistent

Dacă mănânci bine dimineața vei ronțăi mai puțin parcursul zilei. Un studiu a arătat că femeile care au mâncat un mic dejun de 700 de calorii s-au simțit mai sătule mai mult timp decât cele care au servit un mic dejun frugal. În plus, o masă bună dimineața te va ajuta să nu simți că ai atât de multe restricții.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Facebook